onsdag 4. mars 2009

Her er et lite sammendrag om hva vi i 2sfa har jobebt med dette skoleåret;)


Vi starta skoleåret med å forbedre skole brosjyren «danen din». Vi skulle lage en mer spennende layout og gjøre den mer interessant. Vi tegnet en figur som skulle gå igjennom brosjyren vår som en rød trå. Vi tegnet figuren med tria-markers, den ble en grønn og rund figur. Vi skal fortsette med denne oppgaven på slutten av termin 2.

Når vi dreiv med IKT gikk vi gjennom nettvett. Vi dreiv også meed 3D-tegneprogarm/sketch-up).Da vi jobbet i sketch- up lærte vi oss hvordan vi skulle lage hus og skisser. Jeg laget noen møbler og et hus med møbler. Vi laget blant annet skissen til Hellas prosjektet der.



Vi prøvde oss litt tria-markers. Vi brukte ikke så mye tid på det, men vi fikk prøvd ut forskjellige teknikker.

Da vi jobbet med piktogram laget vi en powerpiont om Egypt, som skulle inneholde et piktogram vi skulle lage.






Da vi jobba med Hellas oppgaven lagde vi en Hellas inspirert bar, der vi tok med noen detaljer fra Hellas og satte det sammen med ting fra nå tiden. Vi brukte doriske søyler, marmor og så brukte hvitt og gull som gjennomgående farger. Så hadde vi en framføring om arkitektur og håndverk fra Hellas og om vårt produkt og prosessen rundt.










Vi jobba og med stort format. Der valgte vi ut et utsnitt av arkitektur, som var spennende. Deretter forstørret vi det og malte på det et stort lerret.






Så kom vi til Photoshop!:) der lærte vi oss masse kule effekter. Det var kjempe gøy og sitte og redigere bilder. På slutten leverte vi en powerpiont som inneholdt alle bildene vi hadde jobbet med og hvilken effekter vi hadde brukt på de forskjellige bildene.





I mellomtiden var vi også innom et kapittel i boka, hvor vi skreiv om forskjellige epoker i Norges historie. Jeg og Kristin skreiv om vikingtiden.






Vi har også laget hver vår blogg. Der har jeg lagt inn for eksempel noe fra sketch-up,et sammendrag om vikingtiden, og noen av bildene jeg har jobbet med på photoshop.



I februar var klassen på tur på NRK. Der fikk vi omvisning i studioer, radioteateret, sminke, kostyme og så fikk vi være på opplevelsesenteret. Var veldig spennende. Etter turen besvarte vi på spørsmål om NRKs visuelle profil, som var en innlevering.